MaxBet Sport

Ko ima najveću posetu na prostoru bivše SFRJ? Partizan bolji od Zvezde, hrvatski velikan daleko ispred svih

Ko ima najveću posetu na prostoru bivše SFRJ? Partizan bolji od Zvezde, hrvatski velikan daleko ispred svih
Navijači Partizana (Foto: Starsport)

Reprezentativna pauza služi klubovima da naprave presek stanja, naprave neophodne korekcije i dodatno se uigraju za nastavak sezone. Ujedno je i dobra prilika da se slegnu utisci o klupskom fudbalu.


BRAZIL: Mirasol i Fluminense igraju od 02.00, a kvota kladionice MaxBet na tip 3+ je 2.25.


Predsednik FK Partizan, kluba čiji je kompanija MaxBet generalni sponzor, Rasim Ljajić, poručio je da je regionalna liga idealno rešenje za klubove sa prostora nekadašnje SFRJ. Nije to nova tema, košarka ima ABA ligu koja postoji dve i po decenije i donela je sa sobom u početku veliku strast i pune dvorane, a sada služi da se u njoj izbrusi kvalitet koji postoji u regionu.

Sa fudbalom je drugačije, videli smo da je teško kontrolisati navijače i u Superligi, a kamoli u situacijama kad bi se s vremena na vreme sastajali recimo srpski i hrvatski predstavnici. Dok navijači, posebno oni koji pamte nekadašnju veliku državu, maštaju o takvom takmičenju u regionu se igra dobar fudbal, a njegovi predstavnici u Evropi su Dinamo iz Zagreba (Hrvatska) i Crvena zvezda (Srbija) u Ligi Evrope, kao i Zrinjski (BiH), Celje (Slovenija), Rijeka (Hrvatska) i Škendija (Severna Makedonija).

HAJDUK DIMENZIJA ZA SEBE

A kako stoje klubovi u regionu sa posetom na stadionima? Daleko ispred svih je Hajduk iz Splita. Nema titule na Poljudu već 20 godina, ali to ne sprečava Splićane da iz godine u godinu veruju u čudo. Međutim, jasno je i vrapcima na grani da nešto debelo ne štima u organizaciji kluba koji je bio veoma popularan u svim republikama bivše SFRJ. Hajduk ove sezone ima zapanjući dobru posetu – čak 25.421 navijač posmatrao je u proseku prvenstvene mečeve „bilih“. Kumovao je tome i derbi protiv Dinama u kom su Splićani poraženi sa 2:0.

Drugo mesto drži najveći hrvatski klub Dinamo iz Zagreba (10.716 navijača u proseku). Nema Zdravka Mamića već neko vreme, ali rezultati ne izostaju. Bez obzira na to što nije osvojio titulu prošle sezone, zagrebački klub je dobrim igrama u Evropi obezbedio sebi direktan plasman u Ligu Evrope, a na tabeli tog takmičenja trenutno je prvi sa maksimalnim učinkom posle dva kola.

SARAJEVO ULOŽILO MNOGO, ALI GLEDA U LEĐA ŽELJI

Treće mesto potpuno je iznenađenje. Sarajevo je ove sezone najavilo velike ambicije. Dolazak Adema Ljajića, najplaćenijeg igrača u istoriji šampionata BiH, kao i angažman Gojka Cimirota, najavili su velike stvari na Koševu. Međutim, dvostruki šampion SFRJ i te kako štuca u šampionatu. Najveći rival – Željezničar može da se pohvali gotovo trostruko većom posetom – 9.820 naspram 3.500 koliko ima bordo tim.

DERBI I ROĐENDAN POGURALI PARTIZAN

Tek na četvrtom mestu je neki srpski klub. U ovom slučaju Partizan, čiji je kompanija MaxBet generalni sponzor. Promena uprave i dolazak novog rukovodstva na čelu sa predsednikom Rasimom Ljajićem i potpredsednikom za sportska pitanja Predragom Mijatovićem doveli su do toga da „grobari“ ponovo žele da gledaju voljeni tim. Prodaja sezonskih ulaznica je najbolji svedok. Pretprošle sezone oko 600 pristalica „parnog valjka“ kupilo je sezonske karte, ove sezone ta brojka je već deset puta veća. Tako crno-beli mogu da se pohvale da njihov mladi i supertalentovani tim u proseku gleda 9.618 navijača.

Stadion Partizana na utakmici protiv Vojvodine (photo by Pedja Milosavljevic/STARSPORT ©)

Večiti derbi u kom je Crvena zvezda slavila u Humskoj sa 2:1, kao i duel protiv Vojvodine u kom su crno-beli slavili 80. rođendan kluba, i te kako su uticali na posetu na stadionu Partizana.

Na petom mestu nalazi se Crvena zvezda. Aktuelni šampion Srbije igra i evropske mečeve, navijači crveno-belih su se razmazili posle osam uzastopnih titula i zato utakmice u Superligi više nisu toliko interesantne zvezdaškoj publici. Stoga tim Vladana Milojevića u proseku posmatra 8.638 navijača na utakmicama na „Marakani“.

Treba imati u vidu da, za razliku od ostalih klubova u regionu, srpskji velikani imaju i uspešne košarkaške sekcije koje igraju u Evroligi, čiji je kompanija MaxBet premijum partner. To svakako utiče na posetu na fudbalskim utakmicama.


NAJVEĆA POSETA NA PROSTORU BIVŠE SFRJ

1. Hajduk Split (Hrvatska) 25.421

2. Dinamo Zagreb (Hrvatska) 10.716

3. Željezničar Sarajevo (BiH) 9.820

4. Partizan (Srbija) 9.618

5. Crvena zvezda (Srbija) 8.638

* U obzir su uzete utakmice u domaćem šampionatu