Budimo u kontaktu

Formula 1

USIJANJE “Crni konjići” u poteri za neuhvatljivim Hamiltonom

Zeljko Mutavdzic

Objavljeno

,

Šampion Formule 1 Luis Hamilton (Foto: Beta/AP)

“Ovo je vreme paklenih vozača”, čuveni je hit Atomskog sklonšta, mada kultni stih ovog rok benda mogao bi da dobije primenu u Formuli 1 kao “ovo je vreme paklenih mašina”. Timovi su utrkuju u „budženju“ bolida, a ono što je nekada bila draž takmičenja, preticanja, svedena su na minimum.


Kvota u kladioniici MaxBet da će Sebastijan Fetel da odrani titulu na VN Australije je 6.00.


Poslednjih godine, najpopularnije automobilsko takmičenje je sve samo ne zanimljivo. Striktna i kruta pravila, bezbednost na najvišem nivou, uticali su da „najbrži cirkus“ izgubi draž. Formula 1 je veliki biznis, a zna se da tu caruje novac.

Tradicionalno, trkom za VN Australije na stazi „Albert park“ u Melburnu u nedelju ujutru po srednjevropskom vremenu startuje nova sezona. Titulu brani Luis Hamilton, koji se prošle godine „prošetao“ do pete krune. Nije imao Britanac prave konkurente.


Kvota u kladionici MaxBet da Luis Hamilton neće da pobedi u nedeljnoj trci za VN Australije je 2.35.


Već na sredini sezone greškama najvećeg konkurenta Sebastijna Fetela, britanski vozač je sigurnim trkama vezao drugu godinu zaredom titulu u Formuli 1, a sebi obezbedio epitet najboljeg vozača današnjice. Od aktivnih vozača, pretekao je po broju kruna Fetela, a još samo Kimi Raikonen može da se pohvali titulom, ali davne 2007. godine.

I u konkurenciji konstruktora, Mercedes nije imao konkurenciju. Legendarni italijanski Ferari nije mogao da parira nemačkog gigantu. U hibridnoj turbo eri „crni konjić“ kaska za velikim rivalom, a ove sezone ekipa iz Marinela je sve uradila da bude konkurentna. Testiranja pre sezone nisu mogla da daju odgovor na pitanje da li je Ferari stigao Mercedes. Krile su se karte, a nedeljna trka mogli bi da nam bude pokazatelj u kom smeru će šampionat da ide.

Jasno je da je Luis Hamilton i ove sezone favorit za šestu titulu, a treću u nizu. On se sada izjednačio sa Argentincem Huanom Manuelom Fanđom, a do kraja karijere glavni cilj biće mu stizanje i prestizanje legendarnog Mihaela Šumahera, koji ima sedam kruna u najbržem crikusu.

Sebastijan Fetel i Ferari pucaju na visoko (Foto: Beta/AP)

Britanski vozač ima 73 pobede u Formuli 1, a do nemačkog asa deli ga 18 trijumfa u Formuli 1 što je dostižno u naredne dve godine. Branilac trona spreman je da se uhvati u koštac sa Ferarijem. On je pohvalio najveće konkurente i kaže da je spreman za paklenu borbu na stazi.

Prošle godine Ferarijev bolid je bio dobar, a ove godine naši konkurneti su uradili bolji posao. I to je u redu. Nemamo ništa protiv izazova, volimo borbu, i to znači da moramo da radimo još jače. Moramo da se popnemo uzbrdo, a mi znamo kako to da uradimo. Znamo da naš bolid nije bio optimalan u prethodne dve nedelje i da bismo mogli dodatno da ga podesimo. Kao vozač, moram da vidim kako da iz svog vozila izvučem najbolje – rekao je Hamilton pred start nove sezone.


Fetelu VN Australije 2018.

Prošle godine u uvodnoj trci šampionata pobedio je Sebatijan Fetel ispred Luisa Hamiltona i Kimija Raikonena. Bio je to njegov treći trijumf za VN Australije. Nemac je najbolje iskoristio haos na stazi „Albert park“, ulazak „sejfti kara“ posle udesa vozača tima Hasa čija su oba vozača zbog loših pneumatika ostala na stazi. Rekorderi po broju pobeda u Melburnu su Mihael Šumaher i Leks Devison sa po četiri.


Bod za najbrži krug

Od ove sezone uvedeno je pravilo dodatnog boda za onog vozača koji u trci bude odvezao najbrži krug. Postoji i jedan uslov – mora da se bude među prvih 10. Ovo pravilo je uvedeno kako bi se sprečila zloupotreba da vozači koji nemaju šta da izgube sa novim pneumaticima stignu do tog boda.


On je morao da nabaci koji kilogram zbog novih propisa koji kažu da sedišta sa vozačem ne sme da bude lakše od 80 kilograma. Priznao je najbolji vozač današnjice da je uživao tokom dve sezone u grickalicama i slatkišima.
Najvećeg rivala Hamilton će i ove godine imati u četvorostrukom šampionu Sebastijanu Fetelu, koji je sve titule osvojio u bolidu Red bula. U Marinelu veruju da će kruna konstruktora da se vrati posle 11 godina posta, a da će

Nemac da postane prvi vozač posle Kimija Raikonena (2007) koji je u “crnom konjiću” stigao do pehara. Ferari se pomalo iznenađujuće odlučio da zameni Kimija Raikonena i na njegovo mesto dovede mladog, talentovanog Šarla Leklera, koji je prošle sezone briljirao u Zauberu i izborio mesto u legendarnom timu. Ove sezone verovatno bi trebalo da bude ispomoć Fetelu, što znači da su u Marinelu sve karte bacili na Nemca.

Maks Ferštapen – favorit iz senke u bolidu Red bula (Foto: Beta/AP)

Od favorita iz senke tu je nepredvidivi Holanđanin Maks Ferstapen, koji ume da zasija, ali nedostatak kontinuiteta je ono što ga remeti da uđe u konkurenciju za titulu za vodećim tandemom Formule protekle decenije. Nema više u najbržem crikusu dvosturukog šampiona Fernanda Alonsa, koji se povukao na kraju prošle sezone, ali će ostati u Meklarenu kao test vozač i promoter tima iz Vokinga. U Formulu 1 se vratio i Poljak Robert Kubica. On je pre osam godina imao tešku nesreću, desna ruka mu nije sto odsto u funkciji, ali je dobio priliku u Vilijamsu.

Kimi Raikonen, jedini pored vodećeg dvojca koji ima krunu, otišao je iz Ferarija. Mnogo su mislili da je to kraj karijere u Formuli 1 “Ledenog Finca”, ali se on odlučio za novi izazov u Alfa Romeu, nasledniiku Zaubera. Prelazni rok doneo je odlazak Rikarda iz Red bula u Reno, a u bolid „crvenih bikova“ seo je Pjer Gasli iz mlađeg brata, Tora Rosa.

Spremite se, polećemo! Od Melburna do Abu Dabija, pred nama je osam i po meseci uzbuđenja za ljubitelje vrelih guma.


KALENDAR ZA 2019.

17. mart – Velika nagrada Australije
31. mart – Velika nagrada Bahreina
14. april – Velika nagrada Kine
28. april – Velika nagrada Azerbejdžana
12. maj – Velika nagrada Španije
26. maj – Velika nagrada Monaka
9. jun – Velika nagrada Kanade
23. jun – Velika nagrada Francuske
30. jun – Velika nagrada Austrije
14. jul – Velika nagrada Britanije
28. jul – Velika nagrada Nemačke
4. avgust – Velika nagrada Mađarske
1. septembar – Velika nagrada Belgije
8. septembar – Velika nagrada Italije
22. septembar – Velika nagrada Singapura
29. septembar – Velika nagrada Rusije
13. oktobar – Velika nagrada Japana
27. oktobar – Velika nagrada Meksika
3. novembar – Velika nagrada Sjedinjenih Država
17. novembar – Velika nagrada Brazila
1. decembar – Velika nagrada Abu Dabija


ŠAMPIONI U OVOM MILENIJUMU

2001. Mihael Šumaher (Ferari)
2002. Mihael Šumaher (Ferari)
2003. Mihael Šumaher (Ferari)
2004. Mihael Šumaher (Ferari)
2005. Fernando Alonso (Reno)
2006. Fernando Alonso (Reno)
2007. Kimi Raikonen (Ferari)
2008. Luis Hamilton (Meklaren Mercedes)
2009. Dženson Baton (Bron GP)
2010. Sebastijan Fetel (Red bul)
2011. Sebastijan Fetel (Red bul)
2012. Sebastijan Fetel (Red bul)
2013. Sebastijan Fetel (Red bul)
2014. Luis Hamilton (Mercedes)
2015. Luis Hamilton (Mercedes)
2016. Niko Rozberg (Mercedes)
2017. Luis Hamilton (Mercedes)
2018. Luis Hamilton (Mercedes)


Zna se ko je šampion: Hamilton na polu u Melburnu

Kliknite da ostavite komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Strogo je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija MaxbetSport.rs ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije MaxbetSport.rs.